kirra biffen!

Skönt med en sovmorgon i morse. Hampus gjorde frukost till oss. Supermysigt att för en gångsskull käka frukost tillsammans. Sen vart det 9 km löpning ute i vårsolen. Jag har hittat en asbra vända. Backar upp och ned och plan fin mark. Tar ca en timme att springa den. Nu har jag just gjort lunch. Jag börjar bli en riktig gudinna i köket. Gjorde hemmagjorda biffar med kokt potatis sen en klick smör till det. Mumma! Såhär gör jag biffarna.

Häll köttfärs i en bunke.
Riv ner morötter, rödlök, turisk yougurt och 2 ägg.
Rör ihop till en smet.
Krydda sedan med salt, peppar och vitlök.
Rulla köttfärsen till biffar.
Sen in i ungen på 200 grader!
Vips så är det klart!

/Em

Kommentarer
Postat av: josefine

Låter gott emma! Men inga kryddor? Salt? Peppar? :)

Ska nog testa!! Puss på dig min lilla marathonlöperska

2012-03-07 @ 13:54:41
URL: http://josefineh.blogg.se/
Postat av: Maja

Mums, måste jag testa:)

2012-03-07 @ 15:35:46
URL: http://mcaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0